Du kan få kjøpe billig bensin hvis du er dust i hue, i Creunas siste radiokampanje for bensinstasjonskjeden ST1, som vant Sølvmikken for mai. Både Og har produsert denne og tredjeplassen Würth, og kan om knappe to uker ta sommerferie med god samvittighet.
På toppen av dette kan de sammen med podkasten og podkastern David Skaufjord fryde seg over nominasjon i Prix Radio for intervjuet Et kjemisk liv.
Juryens begrunnelse
«ST1 klinker til med kjempebillig bensin til alle, fortalt ved å rette budskapet mot tilsynelatende noen veldig få. Et av juryens medlemmer innrømmet å ha gått fem på, da han/hun hørte tilbudet til frimurere på radioen i bilen. Dette er enkel og tydelig kommunikasjon, som gjør at du spisser ørene det lille ekstra. I en solid og bred kampanje trekker juryen fram spotten «Dust i hue» som en liten favoritt.»
Byrå: Creuna
Kreativt team: Anders Asheim og Petter Andersen
Konsulent: Anders Aunbu
Prosjektleder: Una Solbakken Grosch
Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
Skeivt og morsomt fra Würth
Verktøy-kjeden Würth går personlig til verks og løfter fram både produkter og ansatte i en serie spotter der Både Og Radiobyrå står for både idé og produksjon. Juryen bifaller:
«På tredjeplass denne måneden havner et knippe spotter, som av juryen trekkes fram spesielt på grunn av sin bunnsolide produksjon. I en slags norsk «Real men of genius»-drakt evner Würth å løfte fram sine ansatte, på en både skeiv og morsom måte.»
Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team: Eskil Paus, Hans Kristian Heide, Lenny Kittilsen og Ola-Per Ekblom
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
Du hører månedens og tidligere vinnere i Sølvmikken på gullmikken.no.