Du kan få kjøpe billig bensin hvis du er dust i hue, i Creunas siste radiokampanje for bensinstasjonskjeden ST1, som vant Sølvmikken for mai. Både Og har produsert denne og tredjeplassen Würth, og kan om knappe to uker ta sommerferie med god samvittighet.

På toppen av dette kan de sammen med podkasten og podkastern David Skaufjord fryde seg over nominasjon i Prix Radio for intervjuet Et kjemisk liv.

skaufjord_skaufjord_coverart_4uv9echb

 

Juryens begrunnelse 

«ST1 klinker til med kjempebillig bensin til alle, fortalt ved å rette budskapet mot tilsynelatende noen veldig få. Et av juryens medlemmer innrømmet å ha gått fem på, da han/hun hørte tilbudet til frimurere på radioen i bilen. Dette er enkel og tydelig kommunikasjon, som gjør at du spisser ørene det lille ekstra. I en solid og bred kampanje trekker juryen fram spotten «Dust i hue» som en liten favoritt.»

Byrå: Creuna

Kreativt team: Anders Asheim og Petter Andersen

Konsulent: Anders Aunbu

Prosjektleder: Una Solbakken Grosch

Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

 

Skeivt og morsomt fra Würth

Verktøy-kjeden Würth går personlig til verks og løfter fram både produkter og ansatte i en serie spotter der Både Og Radiobyrå står for både idé og produksjon. Juryen bifaller:

«På tredjeplass denne måneden havner et knippe spotter, som av juryen trekkes fram spesielt på grunn av sin bunnsolide produksjon. I en slags norsk «Real men of genius»-drakt evner Würth å løfte fram sine ansatte, på en både skeiv og morsom måte.»

Byrå: Både Og Radiobyrå

Kreativt team: Eskil PausHans Kristian HeideLenny Kittilsen og Ola-Per Ekblom

Konsulent: Ola-Per Ekblom

Prosjektleder: Elisabeth Andonov

Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

Du hører månedens og tidligere vinnere i Sølvmikken på gullmikken.no.