SMARTEK består av 8 selvstendige selskaper som alle har felles og overlappende forretningsområder innen kommunalteknikk, septik, industriservice, vegvedlikehold og farlig avfall. Sammen er de SMARTEK – som er et felles kontaktpunkt for alle disse – med felles markedsføringspott.
SMARTEK ønsket seg lokale kinoreklamer til hver enkelt region og ved en inspirert samling av ledergruppen ble det avgjort at reklamefilm måtte på plass.
Målet med filmen er å motivere huseiere, primært menn i alderen 35 – 45 til å ta kontakt for å kontrollere alt som er under selve huset. Det ligger mye under bakken – og det kan bli dyrt om noe går i stykker. Da er det ikke en rørlegger som trengs. Da er gjerne steg 1 å grave opp hagen. Slike underjordiske grusomheter er ofte en skjult krise for huseier – og utifra dette ble idéen laget, forteller Øystein Haare – produsent i Sølvsuper.
Filmen foreligger ferdig laget – og viser en figur i et fiktivt tv-spill som ikke har kontroll på alt av rør og tanker som finnes under huset. Ideén er skrevet av Sølvsuper og animasjonen er skapt av Sølvsupers VFX-partner Panoptiqm. Karakterene i filmen har fått stemme og sjel av multi-linguisten Anders Bye.
Om dette ender som iPad-spill vites ikke i skrivende stund, men forslaget har blitt lansert…time will show, som de sier på tv i Flåklypa.