Sticky Beat, på vegne av SHOUT, som har kunden, har vunnet gull i årets EPICA for appen som er skapt for å gjøre køen til Lisebergs nye HELIX berg-og-dalbane langt kortere.
Digitalbyrået med hovedsete i Torsby, Sverige – og kontor på Skyskraper i Maridalsveien 89 – i Norge, har sammen med SHOUT reklamebyrå vunnet gull i kategorien MOBILE GAMES i Epica Awards.
Epica er en av verdens største reklamekonkurranser, med tusenvis av bidrag fra mer enn 60 land. På torsdagskvelden den 20. november deles prisene ut på gallaen i Amsterdam.
Vi er utrolig stolte for denne prisen. Konkurransen er beinhard og å være en av vinnerene føles helt fantastisk, forteller Henrik Byström i Sticky Beat.
Appen ble lansert i juni 2014 og er verdens første synkroniserte kø-underholdning. Personer som har stått i kø for å kjøre HELIX fikk under hele sesongen spille synkroniserte småspill. De personer som gjorde det best, fikk gå i express-køen…og kunne dermed korte ned ventetiden sin betraktelig.
Mottagelsen var utelukkende positiv og totalt har den blitt nedlastet 250 000 ganger – og blitt spilt mer enn 1,8 millioner ganger (sommeren 2014).
Helix er produsert på oppdrag for og i sammen med det svenske byrået Shout og det Henric Byström i Sticky Beat som har prosjektledet det hele fram til gull.
Sticky Beat finner du i tillegg i Oslo, på Skyskraper – hvor vi produserer alt innen reklame, informasjon og underholdning.